Chat with us, powered by LiveChat
| ☏ +31 343 529 000 |

Client Manager Business Development [VERVULD]

Client Manager Business Development [VERVULD]

Vacature Client Manager Business Development | BPSolutions

BPSolutions heeft ambitieuze groeidoelstellingen. Wij willen onze leidende positie op het gebied van Mission Critical IT verder uitbouwen. Om dit te versnellen zijn we op zoek naar meerdere Client Managers.

BPSOLUTIONS MAAKT ORGANISATIES SLIMMER
BPSolutions helpt organisaties hun Mission Critical IT in te richten op een manier waardoor de organisatie slimmer wordt en daardoor vooruitgang kan boeken. Bedrijven kunnen letterlijk hun ‘mission’ niet uitvoeren als er iets mis gaat met deze data. Dit maakt Mission Critical IT dus misschien wel het meest waardevolle bezit van een bedrijf. Iets wat moet worden geborgd en daarnaast ten volle moet kunnen worden uitgeput.

Aan de ene kant zorgen we dat de IT up and running is en blijft en aan de andere kant zorgen we er met Data Analytics en AI voor dat bedrijven klaar zijn voor de toekomst, waarmee data echt voor de organisatie gaat werken. BPSolutions kan organisaties volledig ontzorgen met een advies op maat op basis van de volledige business implicatie van een oplossing en dienst. Onze specifieke, diepgaande kennis op het gebied van data gedreven Hybride Multi Cloud data architecturen, Business Continuity, Data Analytics en AI en ons 24/7 Operations Control Center (OCC), geeft ons een unieke positie op het gebied van Mission Critical IT in Nederland.

HOE WERKEN WE?
Bij BPSolutions hanteren we vier kernwaarden: TOGETHER, GETTING IT DONE MENTATILITY, FLEXIBLE, TRANSPARANCY.

Dit zie je terug in onze open, directe, respectvolle, dynamische en vooruitstrevende cultuur. We waarderen eigen inbreng, sturen op persoonlijke groei en bieden je de mogelijkheid het beste uit jezelf te halen. Bovenal zijn we betrouwbaar, open, eerlijk en transparant, naar elkaar, naar onze klanten en onze partners. We willen beter zijn “dan de rest” en vooral ook uitblinken in klant en medewerker tevredenheid. Niet voor niets waarderen onze klanten onze dienstverlening met een buitengewoon hoge NPS van 87 en is er zeer weinig verloop in ons team! We adopteren verandering, werken in agile teams, hebben gedegen, klantgerichte en zekerheid borgende processen, en werken met state of the art technologie. Ons kantoor bevindt zich op een inspirerende locatie in de bossen van Driebergen-Rijsenburg, maar we bieden ook de flexibiliteit om thuis te werken of bij een Spaces locatie in Amsterdam of elders in het land.

KOM JIJ ONS TEAM VERSTERKEN?
Op dit moment hebben we meerdere vacatures binnen ons commerciële team om verdere groei te realiseren.

  • Client Manager Business Development met 2 tot 5 jaar ervaring in een vergelijkbare commerciële rol.
  • Client Manager met 3 tot 8 jaar ervaring in een vergelijkbare commerciële rol binnen Midmarket en Enterprise omgevingen
  • Senior Client Manager met 8 tot 15 jaar ervaring in een vergelijkbare commerciële rol binnen Enterprise omgevingen

Functieomschrijving Client Manager Business Development (m/v)
De Client Manager Business Development is verantwoordelijk voor het plannen, creëren, kwalificeren en ontwikkelen van zakelijke relaties en het sluiten van transacties bij bestaande en nieuwe accounts. De Client Manager stelt accountplannen op voor ieder account waarvoor dit is overeengekomen.

De Client Manager draagt namens BPSolutions de eindverantwoordelijkheid voor de accounts (klanten en prospects) die hem zijn toegewezen. Sales Consultants en alle personen met een (technische) presales functie, ondersteunen de Client Manager.

De Client Manager / Client Executive rapporteert aan de CCO. De Client Manager Business Development rapporteert aan een Client Captain en aan de CCO. Je schakelt ook veel met consultants, marketing en de operations manager.

Wat zijn je werkzaamheden

  • Account en “opportunity” plannen opstellen voor de accounts op basis van de standaard “templates”;
  • Intensief contact houden met alle relevante personen in de account (“Multi-level”), zodanig dat alle huidige en toekomstige “opportunities” tijdig worden onderkend en tot een transactie leiden;
  • De huidige markttrends en de behoeften van klanten (her)kennen en hier deskundig over kunnen praten;
  • Het opdoen en delen van algemene en specifieke marktsector kennis;
  • Het verkopen van alle bestaande en nieuwe producten en diensten, zodanig dat de gewenste winstgevendheid wordt gerealiseerd;
  • “Total account maintenance” toepassen, wat betekent dat alle verkopen, van de transactie tot en met de succesvolle implementatie, worden gevolgd en er zo nodig wordt geëscaleerd;
  • Rapporteert tijdig en volledig over alle contact momenten, afspraken, acties en benodigde ondersteuning. Alle rapportages worden schriftelijk/elektronisch vastgelegd met een kopie aan alle collega’s voor wie de informatie relevant is;
  • Het volgens plan acquireren van nieuwe klanten (“prospecting”).

Beschik je over: 

  • HBO/WO werk-denk niveau (opleidingsrichting bij voorkeur op het gebied van Bedrijfskunde, Communicatie, Economie en/of Informatiekunde)
  • Commercieel inzicht en relatiegerichte verkoopstijl. Je weet de behoefte van de klant te signaleren, analyseren en om te zetten in concrete oplossingen
  • Actieve netwerker. Je beschikt over een goed netwerk bij klanten, distributeurs en vendoren
  • Brede algemene kennis, gevoed door nieuwsgierigheid naar actuele marktontwikkelingen en ICT-ontwikkelingen
  • Relevante IT kennis binnen de domeinen Hybride Multi Cloud Infrastructuren, Cloud, Managed Services, Datacenter, Server, Storage, Virtualisatie, Business Continuity, Data Protectie, AI, Data Analytics en Networking.
  • De ambitie om professioneel te groeien en je persoonlijk te ontwikkelen, onder andere door feedback van anderen, een proactieve instelling en de creativiteit om vakkennis en verkooptechnieken permanent te verbeteren.
  • Goede communicatieve en sociale vaardigheden, waarbij de goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal vereist is.
  • Stressbestendigheid en bereid zijn om onder hectische omstandigheden te presteren en buiten de “gewone” uren door te gaan tot het werk af is.

Pas jij binnen ons team?

  • Analytisch vermogen, assertief en communicatief vaardig
  • Creativiteit, passie, energiek
  • Intrinsieke motivatie, zelfstandig, planmatig, doelgericht
  • Resultaatgerichtheid, positieve instelling en doorzettingsvermogen;
  • Oog voor detail, teamplayer, leider, gunfactor, altijd zoekend naar nieuwe kansen
  • High Performance instelling

Wat hebben we jou te bieden?

  • Uitstekend salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden
  • Leaseauto conform functieschaal (merk en type naar eigen keuze)
  • Ruimte om te ondernemen en richting te geven
  • De mogelijkheid om je te ontwikkeling als mens en als professional

Interesse?
Mail je CV met motivatie naar  naar recruitment@bpsolutions.nl. In geval van vragen kun je contact opnemen met Larissa van Woudenberg, HRM Manager.Mail je CV met motivatie naar  naar recruitment@bpsolutions.nl. In geval van vragen kun je contact opnemen met Larissa van Woudenberg, HRM Manager.